Χαράξεις και σημεία που αναδύονται μέσα από άλλοτε πυκνά και άλλοτε διαυγή σκοτάδια, περιοχές, εκτάσεις έντονου γαιώδους χρώματος, αποτυπώσεις γραμμών, υφές πυκνές και αραιές, πλούσιες και συχνά μυστηριώδεις, κολλάζ και πινελιές που μοιάζουν να μην έχουν γίνει από ανθρώπινο χέρι χαρακτηρίζουν τα αφαιρετικά έργα του Γιάννη Σπυρόπουλου. Η υποβλητική σιωπή που επιβάλλουν τα έργα του καταλύεται με την προσεκτική και νηφάλια παρατήρηση των δραματικών ζωγραφικών συμβάντων. Υπαινικτικοί, κρυπτικοί τίτλοι, που γίνονται ταυτόχρονα ο μίτος για την κατανόηση των συμβάντων, αποκαλύπτονται ως η συμφιλίωση του ευτελούς με τον στοχασμό για το επέκεινα της πραγματικότητας.
Η Πρόθεση 2 έρχεται να συμπληρώσει έννοιες όπως αυτές του φωτός, του εναπομείναντος, της φθοράς και της παρουσίας του χρόνου, καλώντας την ίδια τη ζωγραφική να ερμηνεύσει τον Κόσμο κάτω από ένα εσωτερικό φως που αναδύεται μέσα από τα πιο πυκνά ερωτήματα.
Ο Σπυρόπουλος συνετέλεσε έτσι όχι μόνον σε ένα ελληνικό αφαιρετικό ιδίωμα που αναγνωρίστηκε ως σημαντική συμβολή στη ζωγραφική γλώσσα της αφαίρεσης, αλλά και σε μία προσωπική εικονογραφία του ευτελούς και του καθαγιασμένου.
WorkOfArt RelatedInfoWorkOfArt RelatedInfo
ECardECard
Χρονολογία: 1964
Υλικό: Μικτή τεχνική σε μουσαμά
Διαστάσεις: 97,5 x 162 εκ.
Αρ. Έργου: Π.3073
Εγγραφείτε στο Newsletter του Μουσείου
Θέλετε να λαμβάνετε τα νέα του Μουσείου της Πινακοθήκης ηλεκτρονικά?