Στο πρώτο επίπεδο ο ζωγράφος έχει απεικονίσει τα ερείπια –το άνδηρο δηλαδή με τις βάσεις των κιόνων– του ξακουστού αρχαϊκού ναού του Θέρμου. Αυτό το πρώτο επίπεδο λειτουργεί όπως τα παραπετάσματα που βάζουν οι σκηνογράφοι στο πρώτο επίπεδο στο θέατρο. Ο Μαλέας δουλεύει με πιο πυκνό, πιο παστόζικο χρώμα από ό,τι ο Παρθένης. Ωστόσο και οι δύο αναιρούν την εντύπωση του βάθους. Με ποιον τρόπο; Διατηρώντας την ένταση του χρώματος ακόμη και στα πιο μακρινά επίπεδα. Έτσι η εικόνα κρατιέται στην επιφάνεια του καμβά. Προσέξτε τα χρώματα: Για να δώσει την αίσθηση του δροσερού κάμπου, ο ζωγράφος δίνει έμφαση στα πράσινα, που συνομιλούν με τις κιτρινωπές ώχρες και τα καστανά των οργωμένων αγρών και των λόφων. Ο Μαλέας αγαπά τους καμπυλόγραμμους ρυθμούς, τους οποίους έχει διδαχτεί από τους συμβολιστές και από την Αρ Νουβώ*, δηλαδή από το ύφος που επικρατούσε στην Ευρώπη γύρω στα 1900.
WorkOfArt RelatedInfoWorkOfArt RelatedInfo
ECardECard
Χρονολογία: 1920 - 1922
Υλικό: Λάδι σε χαρτόνι
Διαστάσεις: 31,5 x 38 εκ.
Αρ. Έργου: Π.8919
Εγγραφείτε στο Newsletter του Μουσείου
Θέλετε να λαμβάνετε τα νέα του Μουσείου της Πινακοθήκης ηλεκτρονικά?